Subsidie creatieve maak- en broedplaatsen in Twente

Provincie Overijssel wil creatieve talenten en ondernemers voor de regio Twente behouden. En daar is geld voor beschikbaar.

Subsidie aanvragen kan vanaf 1 september. Aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst.

Heb je een idee:

• dat bijdraagt aan dit klimaat,
  • verbinding legt tussen kunst, cultuur en technologie,
  • waarin creativiteit, experiment en innovatie voorop staan,
  • zodat creatieve en technologische talenten zich thuis voelen en zich in de regio Twente willen vestigen en ontwikkelen?

Dan kom je misschien in aanmerking voor subsidie.

‘Broedplaats’ is een breed begrip. Daarom hebben de Twentse gemeenten besloten om subsidie te geven voor drie soorten creatieve broedplaatsen. De rode draad: het gaat om een koppeling tussen kunst, cultuur en technologie.

Van onderop

Heb je plannen voor het oprichten of verder ontwikkelen van een creatieve verzamelplek?

Eén soort broedplaats is: een fysieke verzamelplek waar ondernemende talentvolle mensen uit de creatieve industrie samenkomen of een werkruimte hebben. Een plek voor creatieve, experimentele initiatieven, voor  bundeling van krachten, kruisbestuivingen en nieuwe concepten. Zo’n broedplaats ontstaat ‘van onderop’.

Innovatief project

Ben je ondernemer en wil je een innovatief project starten?

Deze broedplaats:  een innovatief project, gestart door ‘gevestigde’ Twentse ondernemers in samenwerking met creatieve en technologische talenten. Waarbij de innovatiekracht en kennis in de regio verder groeit.

Cultureel programma

Run je bijvoorbeeld een kulturhus of bibliotheek? En heb je plannen voor een mooi programma?

De derde soort broedplaats: programma’s of activiteiten zoals workshops of ‘woonkamers’, die technologie en kunst koppelen. Bijvoorbeeld voor kulturhusen en bibliotheken. Belangrijk: voor een breed publiek, dus toegankelijk en laagdrempelig.

Interessant voor jou? De Twentse gemeenten horen je plannen graag! Lees meer over deze subsidie op Creatieve Broedplaatsen Twente