Aan de slag als vrijwilliger

Vrijwilligers leveren een waardevolle bijdrage aan de samenleving.

Ze betekenen iets voor andere mensen en ze leveren een prestatie om trots op te zijn. Wilt u ook vrijwilligerswerk doen? Neem dan contact op met het Wijkracht Vrijwilligerswerk Hengelo.

Wijkracht Vrijwilligerswerk Hengelo is er voor iedereen die interesse heeft in vrijwilligerswerk. Uw leeftijd, opleiding of ervaring zijn niet belangrijk. Ga gerust eens langs bij Wijkracht. De medewerkers vertellen u graag over de mogelijkheden, uw rechten en plichten als vrijwilliger en nog veel meer.

Of kijk op Wijkracht vrijwilligerswerk voor meer informatie. Hier staat ook een uitgebreide online vacaturebank op waar u zelf vacatures kunt zoeken.

De Slinger Hengelo is een netwerk van lokale bedrijven dat zorgt voor samenwerking tussen lokale maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven. Via het online platform Slingerbeurs kunnen stichtingen, verenigingen en bewonersinitiatieven het hele jaar door het bedrijfsleven om hulp vragen. De deelnemende bedrijven delen graag hun kennis, materialen, faciliteiten of menskracht. Het team van De Slinger brengt vervolgens aanvragers en aanbieders met elkaar in contact om samen afspraken vast te leggen.

Elk jaar in maart organiseert De Slinger Hengelo de Slingerdag met beursvloer. Dit is een groot evenement waar aanvragers en aanbieders live met elkaar in contact kunnen komen.

Vrijwilligerswerk kent al jarenlang een sterke basis in de Hengelose samenleving. Instellingen en verenigingen hebben samen met de gemeente gewerkt aan een stevige basis van waaruit elke dag het vrijwilligerswerk met veel inzet wordt verricht. Wilt u weten waar de gemeente de aandacht aan besteedt? Lees dan het Actieplan vrijwillige inzet 2016-2020 (Pdf).

Wijkracht Vrijwilligerswerk Hengelo
Beursstraat 34 (bibliotheek)