Let op: Inloggen met DigiD kan misgaan vanaf iPhone of iPad

Hebt u een iPad of iPhone? En probeert u in te loggen op deze website met uw DigiD? Dan hebt u kans dat dat mis gaat. Draait de iPad (mini) of iPhone op iOS12 of hoger, dan krijgt u een foutmelding.

iOS12 is een besturingssysteem dat sinds eind van de zomer gedownload kan worden. Het bestuurt de iPhone of iPad. Mensen die proberen in te loggen met DigiD op deze gemeentelijke website, krijgen een foutmelding te zien

Oplossing nog niet in zicht

Door een aanpassing herkent Apple, de leverancier van het besturingssysteem, de inlogprocedure van leverancier Microsoft van niet meer. Daardoor zien gebruikers een foutmelding. Meerdere gemeenten (en instellingen) hebben hier momenteel mee te maken. Het kan helaas nog wel even duren tot er een oplossing is; Microsoft en Apple zijn het niet met elkaar eens.

Andere mogelijkheden

Het probleem speelt alleen op iPhones en iPads waarop iOS 12 of hoger draait. Met iOS 11 of lager zijn er dus geen problemen. PC’s waarop Windows of een ander besturingssysteem draait of Android-tablets werken probleemloos. Ook andere Apple-producten, zoals bijvoorbeeld een MacBook werken (nog) zonder problemen.

Dus; pak een andere computer

Vragen of hulp nodig?

Bel met 14 074. Of neem op een andere manier contact op met de gemeente.

Deze website maakt gebruik van cookies.

Strictly necessary cookies

Cookies t.b.v. statistieken

Cookies van externe partijen

Meer informatie
Wat vindt u van onze website?