Gemeentebalie > Werk en inkomen

Gemeentebalie

Wijzigingen doorgeven

Als u een bijstandsuitkering ontvangt van Werk en Inkomen, dan moet u alle wijzigingen in uw persoonlijke en financiële situatie doorgeven. Deze wijzigingen kunnen namelijk gevolgen hebben voor uw uitkering. Verandert er iets in uw situatie? Geef dit dan zo snel mogelijk door. Zo voorkomt u dat u te veel of te weinig uitkering krijgt.

Wijzigingen partner ook doorgeven

Ontvangt u samen met uw partner een bijstandsuitkering? Dan moeten wijzigingen in de persoonlijke en financiële situatie van uw partner ook worden doorgegeven. Uw partner moet op de hoogte zijn van het doorgeven van bepaalde wijzigingen en er ook mee akkoord gaan.

Voorkom een boete. Geef wijzigingen tijdig door!

U moet een wijziging altijd zo snel mogelijk aan ons doorgeven. Doe dit uiterlijk voor de 25e van de maand waarin de wijziging heeft plaatsgevonden.

Geeft u wijzigingen niet of niet op tijd door? Dan loopt u het risico dat Werk en Inkomen u een boete oplegt. En als u te veel uitkering hebt ontvangen, dan moet u dat geld natuurlijk terugbetalen. 

Bewijsstukken meesturen

Bij de meeste wijzigingen moet u bewijsstukken meesturen. Werk en Inkomen kan dan controleren of uw wijziging klopt en of die wijziging gevolgen heeft voor uw uitkering. Stuur geen originelen mee, maar maak kopieën en stuur die op.

Voorbeelden van wijzigingen en bewijsstukken

  • U hebt een ander bankrekeningnummer (kopie bankpas of kopie bankafschrift).
  • U hebt werk gevonden of u bent gaan studeren (kopie arbeidscontract of kopie inschrijving DUO).
  • De hoogte van uw inkomen (of het inkomen van uw partner) is veranderd (kopie loonstrook).
  • Uw inwonend kind van 21 jaar of ouder is gestopt met de studie (kopie uitschrijving DUO).
  • U gaat vrijwilligerswerk doen (kopie vrijwilligersovereenkomst).
  • U bent gescheiden (kopie echtscheidingsconvenant).
  • U hebt een gift ontvangen of een prijs gewonnen (kopie bankafschrift waarop deze ontvangsten staan).
  • U hebt een erfenis ontvangen (kopie bankafschrift of bewijs financiële afwikkeling).
  • U hebt een auto gekocht (aankoopfactuur).
  • U gaat naar het buitenland (vakantiemelding, vliegticket).

Hoe geef ik een wijziging door?

Via MijnHengelo

U kunt uw wijzigingen heel gemakkelijk digitaal doorgeven via MijnHengelo. klik daarvoor op onderstaande knop:

MijnHengelo

Kies het juiste wijzigingsformulier, vul het formulier in en voeg de gevraagde bewijsstukken digitaal toe.

Schriftelijk

U kunt uw wijziging ook schriftelijk doorgeven. Stuur uw brief, samen met de nodige bewijsstukken, naar:

Werk en Inkomen
Antwoordnummer 168
7550 VB Hengelo

Een postzegel is niet nodig!  

Contact

Voor cliënten van Werk en Inkomen

Bent u cliënt bij Werk en Inkomen? En hebt u vragen over werk, uitkering, inkomen en zorg? Dan kunt u terecht bij uw klantmanager. U kunt uw klantmanager bellen tijdens de spreekuurtijden. U kunt niet zonder afspraak naar de balie van Werk en Inkomen komen om uw klantmanager te spreken.

Informatiebalie op het Publieksplein

Hebt u geen klantmanager? En hebt u algemene vragen over uitkeringen en bijzondere regelingen die door de gemeente worden uitgevoerd? Dan kunt u terecht aan de informatiebalie van Werk en Inkomen op het Publieksplein.

Publieksplein (Stadskantoor)
Hazenweg 121, 7556 BM Hengelo 

  • maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur
  • vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur.

Telefoon: 14 074
Contactformulier

Deze website maakt gebruik van cookies.

Strictly necessary cookies

Cookies t.b.v. statistieken

Cookies van externe partijen

Meer informatie
Wat vindt u van onze website?