Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie >

Adresonderzoek aanvragen

Meld het als iemand nog op uw adres staat ingeschreven.

Wilt u iemand laten uitschrijven die niet meer op uw adres woont? Vraag dan de gemeente om een adresonderzoek.

(via DigiD voor inwoners)

 (via eHerkenning voor bedrijven of instellingen)

Iedereen moet inschreven staan op het adres waar hij of zij echt woont of verblijft. U kunt een onderzoek aanvragen als er nog iemand op uw adres staat ingeschreven die daar niet meer woont.

Wat doet de gemeente? 

De gemeente zoekt het nieuwe woonadres van de persoon die nog op uw adres staat ingeschreven. Eerst doen we een administratief onderzoek en bij serieuze twijfel ook uit een huisbezoek.

De gemeente probeert contact te krijgen met de persoon. Als dat niet lukt, en de persoon geeft zelf ook geen nieuw adres door, dan mag de gemeente hem of haar uitschrijven. Dit kan gevolgen hebben voor die persoon. Bijvoorbeeld:

  • Geen recht meer op bijstandsuitkering of AOW
  • Geen recht op kinderbijslag of kinderopvangtoeslag
  • Geen zorgverzekering
  • Geen huurtoeslag
  • Geen studiefinanciering
  • Geen identiteitsbewijs, rijbewijs of uittreksel aanvragen
  • Geen hulp bij zorg of schulden

Hoelang duurt het?

Het adresonderzoek duurt 6 tot 12 weken. Soms duurt het langer, bijvoorbeeld als er iets bijzonders aan de hand is.

Bel ons op telefoonnummer 14 074 of vul ons contactformulier in. Wilt u op een andere manier contact met ons? Kijk op de pagina contact voor de mogelijkheden.

Gemeente Hengelo
Zoek Sluit
Menu
Sluit
Menu