Winkelcentrum Groot Driene

Het (parkeer)terrein rondom het winkelcentrum Groot Driene wordt opnieuw ingericht. Het wandelgebied rondom dit winkelcentrum krijgt nieuwe bestrating. De looproutes van en naar Het Swafert en het gezondheidscentrum worden verbeterd. Daarnaast verbeteren we de verkeersveiligheid door de rotonde bij de Staringstraat aan te passen. Als deze werkzaamheden zijn afgerond leggen we een nieuwe rotonde aan op de hoek PC Hooftlaan-Laan van Driene.

Bekijk het definitief ontwerp

De werkzaamheden worden gefaseerd uitgevoerd. We beginnen met de aanpassingen op de parkeerterreinen en het gebied rondom het winkelcentrum. De start van deze uitvoering is begin juli. Na deze werkzaamheden worden de aanpassing van de rotonde Staringstraat gedaan en leggen we de nieuwe rotonde in de PC Hooftlaan aan.

Bekijk de fasering winkelcentrum Groot Driene

De rotonde Staringstraat - P.C. Hooftlaan wordt ruimer en overzichtelijker. Parralel aan het winkelcentrum Groot Driene en de P.C. Hooftlaan wordt het vrij liggende fietspad verbreedt. Ook wordt er een nieuw voetpad aangelegd. Daarnaast wordt er gewerkt aan de looproute tussen het winkelcentrum Groot Driene en Drienerstaete / Isaac Da Costastraat.

De omgevingsmanager van de herinrichting van het winkelcentrum Groot Driene is Wim de Lang. Hij is bereikbaar via 06 22 75 27 95 of via e-mail w.delang@dusseldorp.nu

Voor vragen over de werkzaamheden aan de rotonde Staringstraat kunt u contact opnemen met projectleider, Edwin Busscher. Hij is te bereiken op telefoonnummer: 06 – 53281858.

Voor vragen aan de gemeente kunt u contact opnemen met Ingrid Leushuis, via telefoonnummer 14 074 of via e-mail gemeente@hengelo.nl, onder vermelding van 'Winkelcentrum Groot Driene'.

Bewonersbrieven