Hengeloërs met een bijstandsuitkering tevreden over dienstverlening

De Hengeloërs die een bijstandsuitkering ontvangen van de gemeente Hengelo zijn tevreden over de dienstverlening. Ze waarderen de uitvoering gemiddeld met een 7,5. Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat in 2018 is uitgevoerd. Circa 300 mensen hebben de enquête ingevuld. De klanten beoordelen de klantmanagers als klantvriendelijk en behulpzaam en waarderen de snelheid waarmee ze op vragen reageren. Ook zijn ze positief over het maatwerk dat geboden wordt, omdat de trajecten aansluiten bij de persoonlijke omstandigheden van de klant. Er zijn ook verbeterpunten uit het klanttevredenheidsonderzoek naar voren gekomen. De klanten zijn van mening dat de telefonische bereikbaarheid van Werk & Inkomen nog beter kan. En de klanten zouden graag beter geïnformeerd willen worden over wetswijzigingen en andere regelingen.

De gemeente Hengelo dankt de klanten voor het invullen van de enquêtes, want het verbeteren van de dienstverlening krijgt veel aandacht binnen de gemeentelijke organisatie. Het klanttevredenheidsonderzoek en de verbeterpunten die hieruit naar voren zijn gekomen bieden hiervoor belangrijke informatie. De gemeente gaat hiermee aan de slag. In 2020 vindt er weer een klanttevredenheidsonderzoek plaats.

Deze website maakt gebruik van cookies.

Strictly necessary cookies

Cookies t.b.v. statistieken

Cookies van externe partijen

Meer informatie
Wat vindt u van onze website?