Waar bent u naar op zoek?

Loonkostenvoordeel oudere werknemer

Oudere werknemers zijn geld waard!

Bent u 56 jaar of ouder? En hebt u een baan gevonden? Van harte gefeliciteerd! Om het voor uw werkgever aantrekkelijk te maken u voor langere tijd in dienst te houden, kan hij gebruik maken van het 'Loonkostenvoordeel oudere werknemer'.

Loonkostenvoordeel is een bijdrage voor uw werkgever. Die maakt kosten voor u. Bijvoorbeeld voor uw loon en voor werknemerspremies. Als tegemoetkoming kan uw werkgever een loonkostenvoordeel ontvangen. Het gaat om een bedrag van maximaal € 6.000 per jaar. Uw werkgever kan het loonkostenvoordeel drie jaar achter elkaar krijgen. Hij ontvangt het geld van de Belastingdienst.

Uw werkgever komt in aanmerking voor het loonkostenvoordeel als u:

  • 56 jaar of ouder bent en de AOW-leeftijd nog niet hebt bereikt,
  • in de maand voorafgaand aan uw baan een uitkering van de gemeente had (Participatiewet, IOAW of IOAZ),
  • in de zes maanden voorafgaand aan uw baan niet in dienst bent geweest bij uw nieuwe werkgever,
  • bij uw nieuwe werkgever een reguliere baan hebt.

Voldoet u aan alle voorwaarden? Dan kan uw werkgever het loonkostenvoordeel krijgen. Wel heeft hij eerst een 'doelgroepenverklaring oudere werknemers' nodig. Die verklaring moet u aanvragen.

Om in aanmerking te komen voor het loonkostenvoordeel, heeft uw werkgever een 'doelgroepenverklaring oudere werknemers' nodig. U kunt die verklaring aanvragen bij uw klantmanager. Dat moet u wel snel doen. Het moet namelijk binnen drie maanden nadat u aan het werk bent gegaan. Zodra u de doelgroepenverklaring hebt, geeft u die aan uw werkgever. En wij sturen een kopie van de verklaring naar het UWV.

Voor cliënten van Sociale Zaken

Bent u cliënt bij Sociale Zaken? En hebt u vragen of wilt u een afspraak maken? Bel dan met het klantcontactcentrum (KCC): 14 074. Als de medewerkers van het KCC u niet kunnen helpen, zetten zij uw vraag door naar uw klantmanager.

U kunt niet zonder afspraak naar de balie van Werk en Inkomen komen om uw klantmanager te spreken.

Informatiebalie op het Publieksplein 

Hebt u geen klantmanager of consulent? En hebt u algemene vragen over uitkeringen en bijzondere regelingen die door de gemeente worden uitgevoerd? Dan kunt u terecht aan de informatiebalie van Werk en Inkomen op het Publieksplein.

Publieksplein (Stadskantoor)

  • maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur
  • vrijdag van 8.30-12.00 uur

Telefoon: 14 074
Contactformulier

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie >
Gemeente Hengelo
nl
en de
Zoek Sluit
Menu
Sluit
Menu