Waar bent u naar op zoek?

Wijzigingen doorgeven

Geef wijzigingen die van belang zijn voor uw uitkering door. Doe dat voor de 25e van de maand.

Als u een uitkering ontvangt van Werk en Inkomen, dan moet u alle wijzigingen in uw persoonlijke en financiële situatie doorgeven. Deze wijzigingen kunnen namelijk gevolgen hebben voor uw uitkering. Verandert er iets in uw situatie? Geef dit dan zo snel mogelijk door. Zo voorkomt u dat u te veel of te weinig uitkering krijgt.

Ontvangt u samen met uw partner een bijstandsuitkering? Dan moeten wijzigingen in de persoonlijke en financiële situatie van uw partner ook worden doorgegeven. Uw partner moet op de hoogte zijn van het doorgeven van bepaalde wijzigingen en er ook mee akkoord gaan.

U moet een wijziging altijd zo snel mogelijk aan ons doorgeven. Doe dit uiterlijk voor de 25e van de maand waarin de wijziging heeft plaatsgevonden.

Geeft u wijzigingen niet of niet op tijd door? Dan loopt u het risico dat Werk en Inkomen u een boete oplegt. En als u te veel uitkering hebt ontvangen, dan moet u dat geld natuurlijk terugbetalen. 

Bij de meeste wijzigingen moet u bewijsstukken meesturen. Werk en Inkomen kan dan controleren of uw wijziging klopt en of die wijziging gevolgen heeft voor uw uitkering. Stuur geen originelen mee, maar maak kopieën en stuur die op.

Voorbeelden van wijzigingen en bewijsstukken

  • U hebt een ander bankrekeningnummer (kopie bankpas of kopie bankafschrift).
  • U hebt werk gevonden of u bent gaan studeren (kopie arbeidscontract of kopie inschrijving DUO).
  • De hoogte van uw inkomen (of het inkomen van uw partner) is veranderd (kopie loonstrook).
  • Uw inwonend kind van 21 jaar of ouder is gestopt met de studie (kopie uitschrijving DUO).
  • U gaat vrijwilligerswerk doen (kopie vrijwilligersovereenkomst).
  • U bent gescheiden (kopie echtscheidingsconvenant).
  • U hebt een gift ontvangen of een prijs gewonnen (kopie bankafschrift waarop deze ontvangsten staan).
  • U hebt een erfenis ontvangen (kopie bankafschrift of bewijs financiële afwikkeling).
  • U hebt een auto gekocht (aankoopfactuur).
  • U gaat naar het buitenland (vakantiemelding, vliegticket).

Via MijnHengelo

U kunt uw wijzigingen heel gemakkelijk digitaal doorgeven via MijnHengelo. klik daarvoor op onderstaande knop:

MijnHengelo

Kies het juiste wijzigingsformulier, vul het formulier in en voeg de gevraagde bewijsstukken digitaal toe.

Schriftelijk

U kunt uw wijziging ook schriftelijk doorgeven. Stuur uw brief, samen met de nodige bewijsstukken, naar:

Werk en Inkomen
Antwoordnummer 168
7550 VB Hengelo

Een postzegel is niet nodig!  

Voor cliënten van Werk en Inkomen

Bent u cliënt bij Werk en Inkomen? En hebt u vragen of wilt u een afspraak maken? Bel dan met het klantcontactcentrum (KCC): 14 074. Als de medewerkers van het KCC u niet kunnen helpen, zetten zij uw vraag door naar uw klantmanager.

U kunt niet zonder afspraak naar de balie van Werk en Inkomen komen om uw klantmanager te spreken.

Informatiebalie op het Publieksplein

Hebt u geen klantmanager? En hebt u algemene vragen over uitkeringen en bijzondere regelingen die door de gemeente worden uitgevoerd? Dan kunt u terecht aan de informatiebalie van Werk en Inkomen op het Publieksplein.

Publieksplein (Stadskantoor) 

  • maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur
  • vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur.

Telefoon: 14 074
Contactformulier

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie >
Gemeente Hengelo
nl
en de
Zoek Sluit
Menu
Sluit
Menu