Gemeentebalie > Werk en inkomen

Gemeentebalie

Vakantie of verblijf in het buitenland

Als u een uitkering van de gemeente hebt, moet u het tijdig melden als u op vakantie gaat. Dat geldt voor vakanties in Nederland en voor vakanties naar het buitenland. Als u om andere redenen dan vakantie naar het buitenland gaat, moet u dat ook van tevoren melden. Doe uw melding uiterlijk 2 weken voor vertrek.

Vakantie in Nederland melden

Als u tijdens uw vakantie in Nederland blijft, kunt u dat telefonisch doorgeven aan uw klantmanager. Doe dat uiterlijk 2 weken voor uw vertrek en houd rekening met de spreekuurtijden. U krijgt van ons een ontvangstbevestiging.

Verder hoeft u niets te doen. Als wij bezwaren hebben, nemen wij contact met u op.

Vakantie of verblijf in het buitenland melden

Voordat u weggaat

Elk verblijf in het buitenland moet u uiterlijk 2 weken van tevoren melden. Het maakt niet uit of het om een vakantie gaat of dat u om andere redenen naar het buitenland wilt.

U mag per kalenderjaar maximaal 4 weken (28 dagen) naar het buitenland. Dat mag in één keer of in gedeeltes. Als u langer dan 4 weken in het buitenland bent, heeft dat gevolgen voor uw uitkering.

U kunt uw melding op een van de volgende manieren doen:

  • Via MijnHengelo. Klik daarvoor op onderstaande knop.

    MijnHengelo

  • Print het meldingsformulier verblijf buitenland (Pdf), vul het in en stuur het naar: Werk en Inkomen Borne, Hengelo en Haaksbergen, Antwoordnummer 168, 7550 VB Hengelo.
  • Meld uw vakantie telefonisch aan uw klantmanager. Doe dat wel tijdens de spreekuurtijden.

Als u terug bent

Als u terug bent in Nederland, moet u zich melden bij het Zorgloket aan de Hazenweg 121 in Hengelo. Dat moet persoonlijk op de eerste werkdag na uw terugkomst. Neem de volgende zaken mee:

  • een ingevuld en ondertekend terugkomstformulier (dat hebt u gekregen bij onze reactie op uw vakantiemelding)
  • uw paspoort of identiteitskaart
  • reispapieren waaruit blijkt wanneer u naar het buitenland bent vertrokken en wanneer u terug bent gekomen (bijvoorbeeld een kopie van uw vliegticket).

Let op: Blijft u te lang weg of meldt u zich te laat? Dan beëindigen wij uw uitkering.

Contact

Informatie voor cliënten van Werk en Inkomen

Bent u al cliënt bij Werk en Inkomen? En hebt u vragen over werk, uitkering, inkomen en zorg? Dan kunt u terecht bij uw klantmanager. U kunt uw klantmanager bellen tijdens de spreekuurtijden. U kunt niet zonder afspraak naar de balie van Werk en Inkomen komen om uw klantmanager te spreken.

Informatiebalie op het Publieksplein

Hebt u geen klantmanager? En hebt u algemene vragen over uitkeringen en bijzondere regelingen die door de gemeente worden uitgevoerd? Dan kunt u terecht aan de informatiebalie van Werk en Inkomen op het Publieksplein.

Publieksplein (Stadskantoor)
Hazenweg 121, 7556 BM Hengelo.

  • maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur
  • vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur.

Telefoon: 14 074
Contactformulier

Deze website maakt gebruik van cookies.

Strictly necessary cookies

Cookies t.b.v. statistieken

Cookies van externe partijen

Meer informatie
Wat vindt u van onze website?