Verhalen verandering hulp en ondersteuning
Vanaf 1 januari 2025 helpt Wijkracht Hengelo alle inwoners met verschillende ondersteuningsvragen. De professionals en vrijwilligers van Wijkracht bieden hulp waar mogelijk en kijken samen met inwoners naar passende oplossingen. Lukt dat niet binnen Wijkracht zelf? Dan weten zij wie wel kan helpen. Ook buiten Wijkracht Hengelo zijn er inwoners die zelf iets doen voor anderen, bijvoorbeeld door het oprichten van een koffieclub of andere initiatieven om mensen in de wijk te helpen. Samen zorgen we voor een betrokken en ondersteunende samenleving. Benieuwd naar de mensen achter Wijkracht Hengelo en hun verhalen? Ontdek ze hieronder!
Lory over De Koffieclub: 'Waar een klein gebaar een groot verschil maakt'
In juni bestaat De Koffieclub, die elke woensdagochtend van 10.00 tot 12.00 uur wordt gehouden, 2 jaar. Dit is mogelijk gemaakt door de toewijding van betrokken vrijwilligers. Wat begon met Lory en Anneke en Herman is uitgegroeid tot een groot succes, met nu 8 vrijwilligers: ook Tineke, Brigitte, Henriette, Ans en Kareema werken hard mee. Lory kijkt met dankbaarheid terug op de groei van De Koffieclub: ‘We hebben inmiddels elke week heel wat gasten; het blijkt dat we in een behoefte voorzien.’
Hoe kwam je op het idee om De Koffieclub op te richten?
Lory herinnert zich nog goed hoe het idee ontstond. ‘Ik ben jarenlang leraar geweest en vond dat altijd ontzettend leuk om te doen. Maar toch begon ik me af te vragen: waar word ik nog meer blij van?’ vertelt ze. ‘Ik merkte dat er veel mensen zijn die behoefte hebben aan een praatje. Hoe kon ik een plek creëren waar mensen zich welkom voelen en graag naartoe komen? Met Anneke en Herman heb ik toen dit idee besproken en zo is het balletje gaan rollen. Nu, bijna 2 jaar later, is de Koffieclub een vaste ontmoetingsplek geworden voor jong en oud. De jongste bezoeker is 41, de oudste 95. En iedereen heeft weer een ander levensverhaal. Dat maakt de gesprekken zo bijzonder.’
Kun je een voorbeeld geven van een bijzonder moment dat je hier hebt meegemaakt?
Een van de mooie momenten die Lory heeft meegemaakt, vond plaats tijdens de feestdagen. ‘Zelfs met Kerst wilden mensen graag samenkomen. Daarom besloten we om op Tweede Kerstdag gewoon open te gaan. Er waren zo’n 50 mensen en het was super gezellig. En natuurlijk hadden we die dag gezorgd voor een heerlijke traktatie.’
Hoe helpt De Koffieclub mensen?
De Koffieclub draait om meer dan alleen koffie met iets lekkers erbij. ‘Mensen vinden het fijn even een praatje met andere mensen te maken. Ze zeggen vaak dat het de week doorbreekt. Even een momentje om fijn te praten en gezellig samen te zijn,’ vertelt Lory. ‘En het mooie is: je hoeft niet de hele ochtend te blijven. Je kunt gewoon binnenlopen wanneer je uitkomt en weer vertrekken wanneer je wil. De koffie staat altijd klaar.’
De Koffieclub biedt niet alleen gezelschap, maar soms ook onverwachte hulp. ‘Laatst kwam er iemand bij ons die in de bibliotheek taalles gaf aan nieuwkomers. Nu helpt zij hier ook mensen met taal. We zijn er niet alleen voor onszelf, maar ook voor elkaar.’
Is er voor sommigen een drempel om binnen te stappen?
Voor sommigen is de eerste stap naar binnen spannend. ‘Ja, dat merken we wel,’ geeft Lory toe. ‘Daarom proberen we De Koffieclub zo toegankelijk mogelijk te maken. We heten iedereen die binnenkomt altijd welkom, zodat ze zich direct gezien voelen. En als iemand niet goed weet waar te gaan zitten, loopt een van onze vrijwilligers even mee. We kennen ook allemaal de namen van onze bezoekers, dat maakt het persoonlijk. Er komen nu zo’n 60 mensen af en aan, en we houden in de gaten wie we een tijdje niet hebben gezien. Als iemand langere tijd afwezig is, bellen we even om te vragen hoe het gaat. Gewoon, om te laten weten dat we aan hen denken.’
Wat is het mooiste compliment dat je hebt gekregen over de koffieclub?
Bij het stellen van deze vraag verschijnt er bij Lory een glimlach op haar gezicht. ‘Iemand zei laatst tegen me: ‘Het voelt als familie’. Dat vond ik zo mooi. Want dat is precies wat we hier willen: een plek creëren waar iedereen zich thuis voelt.’
De Koffieclub bewijst dat een klein gebaar een groot verschil kan maken. Zin in een kop koffie en een praatje? Elke woensdag ben je welkom in het parochiehuis van St. Lambertusbasiliek (achteringang Weemenstraat) tussen 10.00 en 12.00 uur.
Annemarie: 'Van schaamte naar hoop, een nieuw begin in Hengelo'
Met zwetende handen wordt de hulplijn gebeld. Niet zonder schaamte, maar met moed om eindelijk openheid van zaken te geven. ‘Het gaat niet meer. Mijn huis is een puinhoop en ik weet niet waar ik moet beginnen.’
Niet elke hulpvraag komt op het juiste moment bij de juiste instantie terecht, maar deze keer wel. Dat ene telefoontje zet veel in beweging. Medio januari kwam deze melding binnen bij het team Vraagverheldering van Wijkracht Hengelo, de organisatie die sinds 1 januari de basisondersteuning in Hengelo verzorgt. Dit is een verhaal van Annemarie, medewerker bij Wijkracht Hengelo, over een cliënt die de moed vond om hulp te vragen.

Een uitzichtloze situatie
De inwoner in kwestie kampt met een kwetsbare gezondheid, en ook thuis is de situatie schrijnend. In korte tijd is zijn leven onoverzichtelijk en hij ziet geen uitweg meer. Samen met Annemarie, een medewerker van Wijkracht Hengelo, en een medewerker van de gemeente Hengelo wordt een eerste stap gezet. Na enige aarzeling stemt de man in met een huisbezoek.
Wat de medewerkers aantroffen, was schokkend. De woning is nauwelijks begaanbaar, overal stapels afval tot aan het plafond: lege bier- en colablikken, beschimmelde etensresten. Het is koud. In de chaos begroet hij ons met zichtbare schaamte, maar ook met vriendelijkheid. Dit is zijn ‘huiskamer’, waar hij al maanden overleeft op cola, vla, sigaretten en af en toe een koekje.
Tijdens het gesprek wordt duidelijk hoe snel het bergafwaarts is gegaan: diabetes, slecht zicht, een stukgelopen relatie, financiële problemen. Het leidde tot een neerwaartse spiraal van alcohol- en nicotinegebruik, verwaarlozing van het huis en sociale isolatie. Afspraken bij de arts werden afgezegd, buren werden op afstand gehouden. Eenzaamheid en schaamte namen de overhand.
Een nieuw begin
Toch is er hoop. Dit telefoontje was zijn eerste stap naar verandering, en Annemarie, samen met haar collega, mogen hem daarbij helpen. ‘Hij beseft dat hij het juiste heeft gedaan. En dat beseffen wij ook,’ zegt Annemarie. In de weken die volgen, wordt er veel geregeld. In overleg met de inwoner neemt de GGD poolshoogte en wordt de woningcorporatie ingeschakeld om de woning te ontruimen en schoon te maken – een van zijn grootste wensen.
Door snelle samenwerking met de huisarts en wijkverpleging worden medische afspraken weer opgepakt en krijgt hij de zorg die hij nodig heeft. Huishoudelijke hulp en thuisbegeleiding worden ingezet om zijn situatie stabiel te houden. Ook een betrokken mantelzorger springt bij waar nodig. Na een paar weken neemt Annemarie opnieuw contact op. ‘Hij vroeg of ik nog eens langs wilde komen.’ Bij de voordeur werd Annemarie hartelijk ontvangen. Binnen trof ze een compleet andere man: verzorgd, opgewekt en in een opgeruimd huis. Vier schone, bruikbare stoelen staan klaar – binnenkort komt er zelfs een nieuwe bank. ‘Maar het grootste verschil zit in hemzelf,’ zegt Annemarie. ‘Hij voelt zich weer mens.’
Hij wordt weer aangesproken op straat, zijn zicht is verbeterd, en hij ontvangt weer mensen thuis. In korte tijd heeft hij zijn leven een positieve wending gegeven en kijkt hij met vertrouwen naar de toekomst.
‘Soms is één telefoontje genoeg om een nieuw begin mogelijk te maken,’ aldus Annemarie.
Renske: 'Samen staan we sterker, Wijkracht Hengelo helpt jou op weg'
Vanaf begin dit jaar kunnen alle inwoners met vragen over hulp en ondersteuning terecht bij Wijkracht Hengelo. Of het nu gaat om zorg, welzijn of andere vormen van ondersteuning, Wijkracht Hengelo helpt je graag verder. Contact opnemen kan op 3 manieren: via het contactformulier op de website van Wijkracht Hengelo, door binnen te lopen bij een van de Wijkhuyzen of door te bellen. Maar wat gebeurt er daarna? Renske Hoekstra, lid van het team Vraagverhelding en gespecialiseerd thuisbegeleider bij Carintreggeland, vertelt hoe Wijkracht Hengelo je verder helpt.
Zo werkt Wijkracht Hengelo
Renske vertelt: ‘Alle vragen komen terecht bij een van onze entreemedewerkers. In een kort gesprek kijken zij wat er speelt en waar de inwoner ondersteuning bij nodig heeft. Soms kan een vraag direct worden opgelost. In andere gevallen kijkt de entreemedewerker samen met de inwoner naar passende activiteiten, groepslessen of cursussen die kunnen helpen. Denk aan een doorverwijzing naar het Taalpunt voor wie de Nederlandse taal wil leren, of een eetgelegenheid voor iemand die zich eenzaam voelt.’
‘In de verschillende wijken worden echt mooie dingen georganiseerd: creatieve workshops, gezamenlijke wandelingen, samen koken en eten met buurtbewoners. Onze entreemedewerkers weten precies wat er te doen is en helpen inwoners graag verder.’
Wat als er meer ondersteuning nodig is?
‘Soms heeft een inwoner meer of andere ondersteuning nodig. De entreemedewerker kijkt dan welke organisatie binnen Wijkracht Hengelo het meest passend is bij de vraag. Daarna volgt een uitgebreid gesprek. Dit noemen we ook wel vraagverheldering.’
‘Soms komt de ondersteuningsvraag bij mij. Dan neem ik contact op met de inwoner of de mantelzorger om een gesprek te plannen. Dit kan op verschillende manieren: thuis bij de inwoner, in een Wijkhuys, telefonisch of via beeldzorg. Samen kiezen we wat het beste past. Soms is een digitaal gesprek handig, bijvoorbeeld als de mantelzorger ver weg woont en de ouder dementie heeft. Maar meestal spreken we in het echt af. Dan is het gesprek persoonlijker en zie ik soms dingen die anders niet opvallen. Veel mensen voelen zich thuis ook meer op hun gemak.’
‘Na het gesprek koppel ik de inwoner aan de juiste medewerker binnen Wijkracht Hengelo. Soms werken meerdere zorgorganisaties samen. We willen inwoners zoveel mogelijk helpen om zelf de regie te houden over hun leven en sterker te worden.’
Kun je een voorbeeld geven van hoe mensen verder geholpen worden?
‘Bij Wijkracht Hengelo bieden we bijvoorbeeld dagbesteding. Dit is er voor verschillende groepen, zoals ouderen met dementie of mensen met een verstandelijke beperking. Mijn collega’s en ik zoeken altijd naar een goede match. We beginnen met de vraag: wat wil iemand bereiken met de dagbesteding? Waar heeft hij of zij behoefte aan?’
‘Daarna kijken we naar de mogelijkheden. We hebben een breed aanbod, dus er is bijna altijd wel een plek die goed past. Maar we begrijpen ook dat het soms spannend is om te wisselen van organisatie. Daarom begeleiden we mensen hier goed bij. Met persoonlijke aandacht maken we de overstap zo makkelijk mogelijk.’
Wat is er veranderd sinds Wijkracht Hengelo er is?
‘Ook voor 2025 was er goede ondersteuning. Het grootste verschil is dat we als hulpverleners nu veel makkelijker met elkaar samenwerken en overleggen, terwijl we natuurlijk de privacyregels respecteren. Vroeger had je een doorverwijzing of indicatie nodig om extra hulp te krijgen, bijvoorbeeld bij verslaving. Nu kunnen we direct naar een collega stappen en vragen om mee te denken. Dat werkt niet alleen fijner voor ons, maar vooral sneller en beter voor de inwoner.’
‘Wat ik mooi vind, is dat we nu werken vanuit ‘positieve gezondheid’. We kijken niet alleen naar de problemen, maar ook naar de kracht van mensen. We helpen hen om zelf keuzes te maken: wat vinden ze belangrijk en wat willen ze als eerste aanpakken? Wij geven niet zomaar een oplossing, maar helpen mensen om die zelf te vinden.’
Kun je uitleggen wat ‘positieve gezondheid’ betekent?
‘Als iemand om wat voor reden zelf niet verder komt of het overzicht niet (meer) heeft, dan ligt de focus in de zorg vaak nog op klachten en hoe we die kunnen oplossen. Wij kiezen een andere aanpak. We kijken niet alleen naar ziekte of beperking, maar naar het hele leven van iemand. Wat maakt iemand sterk? Wat geeft hun leven betekenis?’
‘Door op deze manier te werken, helpen we mensen beter omgaan met uitdagingen op fysiek, emotioneel en sociaal gebied. Zo krijgen ze meer grip op hun leven en kunnen ze zelf keuzes maken. Dat willen we niet opdringen, maar samen met hen ontdekken wat voor hen werkt.’
Wat is jouw wens voor de toekomst?
‘Ik gun iedereen een zo waardevol mogelijk leven en dat mensen hun eigen kracht gaan inzien. Ik heb we vertrouwen in dat Wijkracht Hengelo daarbij kan helpen. Bij Wijkracht Hengelo werken we preventief, wat betekent dat we mensen willen helpen voordat ze echt grote problemen hebben. Ik hoop dat mensen ons op tijd weten te vinden en dat ze het makkelijk vinden om hulp te vragen. We werken hard om Wijkracht Hengelo een fijne en positieve plek te maken, voor zowel de mensen die hulp nodig hebben als voor de professionals en vrijwilligers die hier werken. Want ik geloof dat werkplezier belangrijk is en dat dit ook de mensen helpt die we verder willen ondersteunen.’
Puck: 'Ik wil dat inwoners zich gehoord en betrokken voelen'
Puck van Zanten begon als werkbegeleider, waarbij ze mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt begeleide naar (vrijwilligers)werk. Later was ze als ambulant begeleider actief en werkte ze veel met jongeren en gezinnen. Ongeveer 2 jaar geleden maakte ze de overstap naar Wijkracht, waarbij ze zich nu als Sociaal Makelaar inzet voor Wijkracht Hengelo.

Wat doet een Sociaal Makelaar?
'Een Sociaal Makelaar brengt mensen, organisaties en initiatieven samen om de sociale samenhang en leefbaarheid in de wijk te versterken. Door netwerken te creëren en samenwerking te stimuleren, wil ik ervoor zorgen dat bewoners zich gehoord en betrokken voelen. Ik probeer mensen te activeren. Mijn belangrijkste opdracht is zorgen dat iedereen mee kan doen. Zo ontstaan duurzame relaties en een sterkere, veerkrachtige gemeenschap’.
‘Eigenlijk kun je mijn werk het beste omschrijven als het bundelen en stroomlijnen van energie. In heel veel wijken en buurten hebben inwoners en organisaties mooie ideeën en initiatieven. Ik kan bijspringen en helpen als dat nodig is, om iets te laten groeien. Maar uiteindelijk wil ik mezelf overbodig maken. Het gaat erom dat de buurtbewoners en mensen het zoveel mogelijk zelf doen, naar hun eigen ideeën en inzichten’.
Kun je daar wat voorbeelden van noemen?
‘Bij de tijdelijke container woningen aan de Sportlaan Driene kwamen veel verschillende doelgroepen te wonen, jongeren, internationale studenten, statushouders, en noem maar op. Ik ben gevraagd om de jongeren te ondersteunen en samenhang aan te brengen. Zodat het een community zou worden, die ook elkaar verder kan helpen. We hebben activiteiten aangeboden en ik heb veel individuele gesprekken gevoerd. Ik heb een breed netwerk, waardoor ik ze snel en laagdrempelig kon helpen om de juiste route te vinden. Daardoor is er meer samenhang en verbinding ontstaan. Dat is mooi om te zien.’
‘Een ander mooi voorbeeld is de Windhoek. Een groep bewoners was op zoek naar een plek waar ze elkaar konden ontmoeten. De leegstaande ruimte aan de Oude Molenweg leek ze wel geschikt, maar ze hadden geen idee waar te beginnen. Via de gemeente kwamen ze bij mij terecht. Er was veel energie en enthousiasme. Ik heb vooral verbindingen gelegd en meegedacht in de organisatie. Dit initiatief is nu gegroeid tot een hele actieve groep. Ze organiseren vier keer per week activiteiten, zoals een kaart- en spelmiddag, een koffieochtend en een creatieve middag. Er komen steeds meer buurtbewoners op af.’
‘Wat ik ook mooi vind is dat er nu twee bewoners van de vluchtelingenopvang van het COA helpen bij de spelletjesmiddag. Dat is echt een win-winsituatie. Extra vrijwilligers bij de spelletjesmiddag én voor de bewoners van het COA een mooie, zinvolle dagbesteding waarbij ze kennis maken met mensen uit de buurt en de Nederlandse samenleving.’
Wat is volgens jou de grootste verandering met de komst van Wijkracht Hengelo?
‘Mensen en gezinnen hebben vaak meerdere vragen. Ik heb zo vaak gezien dat mensen bij allemaal verschillende plekken moesten aankloppen voor hulp en dan verschillende indicaties kregen bij verschillende instanties. Vanaf 2025 is er eindelijk één duidelijke route voor iedere vraag van inwoners. Door binnen te wandelen bij een wijkentree of dat ene telefoontje te plegen naar Wijkracht Hengelo openen er veel deuren tegelijk. Vanaf nu is alle kennis ondergebracht bij één organisatie en werkt iedereen met elkaar samen. Zodat de inwoner een op hem of haar persoonlijk afgesteld antwoord krijgt op de vragen. Je deelt één keer je verhaal en vraag en wij kijken samen wie hier het beste bij kan aansluiten.’
Wat merken inwoners hiervan, volgens jou?
‘Waar het om draait is dat we de krachten bundelen van inwoners en professionals. Zodat er voor iedereen, in iedere buurt of wijk een plek is, waar men gemakkelijk naar binnen kan lopen en een vraag kan stellen. Waarbij we de vraag niet overnemen, maar waarbij we de inwoners de juiste ‘tools’ in handen geven, om het zoveel mogelijk zelf te kunnen oplossen. Zo helpen we iedereen weer op weg. Soms met professionele hulp, soms door mensen met elkaar in verbinding te brengen. Voor de verduidelijking gebruik ik ook graag een praktijkvoorbeeld.'
'Stel je voor: je zit niet lekker in je vel. Na lang twijfelen bel je eindelijk je huisarts en maak je een afspraak. Niet lekker in je vel zitten betekent voor jou meerdere dingen: je hebt weinig sociale contacten, je beweegt niet veel en je merkt dat je oude gokgewoontes weer de kop op dreigen te steken – iets wat je absoluut niet wilt. Daarnaast heb je in dit soort periodes last van negatieve gedachten over ervaringen uit het verleden.'
'Voor 2025 zou dit betekenen dat je bijvoorbeeld voor ventilerende gesprekken naar Surplus zou gaan, je je aanmeldt bij de wandelgroep van Wijkracht om in beweging te komen, je gokproblemen bespreekt met Tactus, en voor je negatieve gedachten ondersteuning krijgt bij Mediant. Vier keer je verhaal opnieuw vertellen en vaak vier keer wachten op de juiste hulp door druk op de wachtlijsten.'
'Vanaf 2025 werken we allemaal samen onder één dak, samen met vele anderen. Dit maakt de situatie compleet anders. Het aanbod van Wijkracht Hengelo is enorm breed door deze nieuwe vorm van samenwerken’.
Kristel: 'Samen werken we aan een sterkere buurt'
Sinds februari is Kristel Oude Booijink werkzaam als transformatiecoach bij Wijkracht Hengelo. Haar doel? Zorgen dat inwoners sneller en laagdrempeliger de juiste ondersteuning krijgen.
Met haar ruime ervaring in de zorg weet Kristel als geen ander hoe belangrijk het is om niet vanuit de regels, maar vanuit de mogelijkheden te denken. 'Verandering kost tijd, maar door echt samen te werken, kunnen we grote stappen zetten,' zegt ze. In dit interview vertelt ze over haar achtergrond, haar visie op wijkgericht werken en de uitdagingen én kansen voor de toekomst.

Wat doet een Transformatiecoach?
Als Transformatiecoach richt Kristel zich op het versterken van de sociale basis en het verbeteren van de samenwerking tussen wijkteams en samenwerkingspartners. Kristel: ‘Wat me vooral aanspreekt is dat we werken vanuit de vraag en behoefte van de inwoner. Mijn motto is al jaren: ‘Mag niet, bestaat niet.’ Regels zijn nodig, maar moeten ondersteunend zijn in plaats van beperkend. Ik geloof dat Hengelo een prachtig voorbeeld is van hoe je binnen de kaders toch veel kunt bereiken.
Wat is jouw professionele achtergrond?
'Ik begon als begeleider bij mensen met een verstandelijke beperking. Later als ambulant begeleider bij RIBW Overijssel waarna ik doorgroeide tot vakinhoudelijk teamondersteuner. Uiteindelijk heb ik social work gestudeerd en onlangs mijn bachelor afgerond.'
'Ik begeleidde mensen met psychische kwetsbaarheden op allerlei vakken: van ondersteuning bij het huishouden tot hulp bij werk en wonen. Bij mijn vorige werkgever was er veel aandacht voor het doorbreken van stigma's. Want iedereen kan op een bepaald moment psychisch kwetsbaar zijn. Dan is het belangrijk om daarover in gesprek te gaan en verbinding te creëren. Die ervaring neem ik mee naar Wijkracht Hengelo.'
Wat maakt de aanpak van Wijkracht Hengelo uniek?
‘We hebben ontzettend veel expertise in huis: van verslavingszorg tot ouderenzorg. Dat maakt het mogelijk om inwoners en gezinnen op een gezamenlijke manier te ondersteunen. Eerder kregen ouders en kinderen vaak hulp vanuit aparte organisaties, nu kunnen we vanuit één team samen naar het hele gezin kijken.'
'Ik sprak laatst een moeder die aangaf dat ze graag een cirkel van hulpverlening om haar gezin heen zou willen. Dat is precies wat we nu makkelijker kunnen realiseren. Ook als iemand bijvoorbeeld al bij een zorginstelling hulp ontvangt, maar extra ondersteuning nodig heeft, kunnen we die expertise direct inschakelen.'
Waar hoop je over 4 jaar te staan?
‘Ik hoop dat de sociale basis in Hengelo dan flink is versterkt. Dat we meer preventief werken en dat specialistische zorg minder vaak nodig is. We hebben echt een aanlooptijd nodig, maar als we vanuit de wijken blijven werken en inwoners betrekken, kunnen we die verandering realiseren’.
Wat zijn de grootste uitdagingen?
'De specialistische zorg zit op dit moment overvol, waardoor mensen lang moeten wachten en problemen verergeren. Door preventief te werken, kunnen we mensen eerder ondersteunen ervoor zorgen dat intensieve zorg alleen wordt ingezet waar het echt nodig is.'
'Een mooi voorbeeld is een overzicht van positieve gezondheid. Samen bekijken we hoe iemand zijn leven ervaat en wat echt belangrijk is. Omdat mensen dit zelf aangeven en het zichtbaar wordt, zijn ze vaak gemotiveerder om ermee aan de slag te gaan. Daarom gebruiken we deze aanpak bij Wijkracht Hengelo.'
Hoe zie je de toekomst van Wijkracht Hengelo?
‘Door wijkgericht te werken, kunnen we beter inspelen op de specifieke behoeften van inwoners. Elke wijk is anders: in een wijk met veel ouderen heb je andere voorzieningen nodig dan in een wijk met veel jongeren’.
‘Het belangrijkste is dat mensen zich meer bewust worden van het belang van verandering. Als we meer naar elkaar omkijken en de verbinding aangaan, maken we samen het verschil. In Twente hebben we die kracht, maar we moeten er wel in investeren’.
Meer weten?
Wil je meer weten over Wijkracht Hengleo en wat het voor jou kan betekenen? Ga naar www.wijkrachthengelo.nl voor meer informatie.