Meldpunt slechte verhuurder
Problemen met uw verhuurder direct melden
Heeft u last van te hoge borg, discriminatie, intimidatie of onredelijke servicekosten? Maak snel een melding, dan helpen wij u verder.
Melding slechte verhuurder (anoniem)
Melding slechte verhuurder (DigiD)
Welbions en Carintreggeland hebben een eigen klachtenprocedure. Maak uw melding daar.
Welk verhuurgedrag kunt u melden?
U kunt een melding maken als een verhuurder zich niet aan de regels van goed verhuurderschap houdt, zoals:
- Discrimineren of intimideren van huurders
- Te hoge borg vragen (meer dan 2 maanden kale huur)
- Geen schriftelijk huurcontract opstellen
- Huurders niet goed informeren over hun rechten, plichten, borg en servicekosten
- Onrechtmatige servicekosten vragen zonder jaarlijkse afrekening
- Bemiddelingskosten vragen aan huurders
- Niet voldoen aan extra regels bij verhuur aan arbeidsmigranten
- Huurprijs of huurverhoging hoger dan wettelijk toegestaan
Voor wie is het meldpunt?
Dit meldpunt is bedoeld voor iedereen die huurt van:
- Particuliere verhuurders
- Verhuurbemiddelaars
- Werkgevers die woningen regelen voor buitenlandse werknemers
- Woningcorporaties (alleen voor maximale huur en huurverhogingen)
Hoe werkt het?
- Probeer eerst zelf het probleem met uw verhuurder op te lossen.
- Lukt dit niet? Klik op de knop 'Melding maken ongewenst verhuurgedrag' en maak uw melding.
- Uw melding wordt vertrouwelijk behandeld. U krijgt binnen 8 weken een reactie.
Wat doet de gemeente met uw melding?
We nemen uw melding serieus en:
- Bieden hulp of advies
- Verwijzen door naar de juiste instanties
- Nemen zo nodig handhavingsmaatregelen
Heeft u hulp nodig?
Bel ons op telefoonnummer 14 074 of vul ons contactformulier in. Wilt u op een andere manier contact met ons? Kijk op de pagina contact voor de mogelijkheden.