Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie >

Meldpunt slechte verhuurder

Problemen met uw verhuurder direct melden

Heeft u last van te hoge borg, discriminatie, intimidatie of onredelijke servicekosten? Maak snel een melding, dan helpen wij u verder.

Welbions en Carintreggeland hebben een eigen klachtenprocedure. Maak uw melding daar. 

U kunt een melding maken als een verhuurder zich niet aan de regels van goed verhuurderschap houdt, zoals:

  • Discrimineren of intimideren van huurders
  • Te hoge borg vragen (meer dan 2 maanden kale huur)
  • Geen schriftelijk huurcontract opstellen
  • Huurders niet goed informeren over hun rechten, plichten, borg en servicekosten
  • Onrechtmatige servicekosten vragen zonder jaarlijkse afrekening
  • Bemiddelingskosten vragen aan huurders
  • Niet voldoen aan extra regels bij verhuur aan arbeidsmigranten
  • Huurprijs of huurverhoging hoger dan wettelijk toegestaan

Dit meldpunt is bedoeld voor iedereen die huurt van:

  • Particuliere verhuurders
  • Verhuurbemiddelaars
  • Werkgevers die woningen regelen voor buitenlandse werknemers
  • Woningcorporaties (alleen voor maximale huur en huurverhogingen)
  • Probeer eerst zelf het probleem met uw verhuurder op te lossen.
  • Lukt dit niet? Klik op de knop 'Melding maken ongewenst verhuurgedrag' en maak uw melding.
  • Uw melding wordt vertrouwelijk behandeld. U krijgt binnen 8 weken een reactie.

Wat doet de gemeente met uw melding?

We nemen uw melding serieus en:

  • Bieden hulp of advies
  • Verwijzen door naar de juiste instanties
  • Nemen zo nodig handhavingsmaatregelen

Bel ons op telefoonnummer 14 074 of vul ons contactformulier in. Wilt u op een andere manier contact met ons? Kijk op de pagina contact voor de mogelijkheden.

Gemeente Hengelo
Zoek Sluit
Menu
Sluit
Menu