Gemeentebalie > Leven, reizen en papieren

Gemeentebalie

Adreswijziging

Verhuist u binnen de gemeente Hengelo naar een ander adres? Of komt u vanuit een andere gemeente in Hengelo wonen? Geef dan uw verhuizing zo snel mogelijk aan ons door. 

Verhuist u vanuit Hengelo naar een andere gemeente? Meld dan uw verhuizing bij uw nieuwe woongemeente!

Wie mag een adreswijziging doorgeven?

Iedereen van 16 jaar of ouder kan voor zichzelf een adreswijziging doorgeven. En in de volgende gevallen is het ook mogelijk om de verhuizing van iemand anders door te geven:  

  • ouders, voogd of verzorgers voor kinderen jonger dan 16 jaar;
  • ouders, voogd of verzorgers voor kinderen van 16 en 17 jaar, als ze voor én na de verhuizing hetzelfde adres hebben;
  • ouders en hun meerderjarige kinderen voor elkaar, als ze voor en na de verhuizing hetzelfde adres hebben;
  • echtgenoten of geregistreerde partners voor elkaar, als ze voor en na de verhuizing hetzelfde adres hebben;
  • elke meerderjarige gemachtigde;
  • het hoofd van een zorginstelling voor iemand die in die instelling gaat wonen;
  • curatoren, voor de personen die onder curatele staan.

Wilt u een adreswijziging doorgeven?

Dat kan heel gemakkelijk via het digitale formulier. U hebt daarbij wel uw DigiD nodig.

Verhuizing binnen en naar Hengelo

U mag uw verhuizing ook doorgeven met dit verhuisformulier (Pdf). Print het formulier, vul het in en stuur het met een kopie van uw geldige identiteitsbewijs naar: Afdeling Burgerzaken, Postbus 18, 7550 AA Hengelo.

En u bent natuurlijk ook welkom op het Publieksplein in het stadskantoor. Wij helpen u graag! Neem wel even uw geldige identiteitsbewijs mee!

Bewijsstukken

Het kan zijn dat wij de melding van uw verhuizing willen controleren. In dat geval mogen wij vragen naar bewijsstukken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een huurcontract of een koopovereenkomst.

En gaat u bij iemand inwonen? Dan vragen wij in bepaalde gevallen naar een schriftelijke verklaring van toestemming en (een goed leesbare kopie van) een geldig identiteitsbewijs van de (hoofd)bewoner.

Voorkom gedoe, kijk het na!

Ruim 600 overheidsorganisaties gebruiken uw persoonlijke gegevens die bij de gemeente zijn geregistreerd. Zorg er dus voor dat uw gegevens bij de gemeente kloppen. U voorkomt zo veel gedoe. Bijvoorbeeld over de hoogte van uw uitkering, bij het aanvragen van een paspoort, of bij verkiezingen. Wilt u meer informatie over de Basisregistratie Personen (BRP)? Kijk dan eens op de website van Rijksoverheid.nl.

Contact

Publieksplein (Stadskantoor)
Hazenweg 121, 7556 BM Hengelo

  • maandag van 8.30 tot 16.30 uur
  • dinsdag van 8.30 tot 20.00 uur (vanaf 16.30 uur alleen op afspraak)
  • woensdag van 8.30 tot 16.30 uur 
  • donderdag van 8.30 tot 20.00 uur (vanaf 16.30 uur alleen op afspraak)
  • vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur.

Telefoon: 14 074

Reactieformulier

Afspraak maken

Wilt u voorkomen dat u misschien lang moet wachten? Of wilt u op dinsdag of donderdag tussen 16.30 en 20.00 uur naar het Publieksplein? Maak dan eerst een afspraak. Dat kan heel gemakkelijk via het digitale formulier!

Afspraak maken  

Deze website maakt gebruik van cookies.

Strictly necessary cookies

Cookies van Google Analytics

Cookies van externe partijen

Meer informatie