CEF webinar & Virtual Tours

De livestream is nu beschikbaar als opname en kun je terugkijken.

Op 22 september 2020 vond de jaarlijkse Duits-Nederlandse conferentie plaats als onderdeel van het CEF-project, dit keer als online webinar.

Het evenement begon strak om 15.00 uur met een livestream op YouTube. Hierbij werden in een gevarieerd programma de 7 CEF-projecten door Erik Stok en Anne-Ruth Scheijgrond gepresenteerd. Tussendoor waren er elevator pitches, van de organiserende netwerken Port of Twente en KNI. Daarna volgde een paneldiscussie met Jan Peter Muller (Muller Fresh Food Logistics) en Xander de Weerd (Cross Border Talent Programma) over de mogelijkheden en voordelen van grensoverschrijdende samenwerking, talentontwikkeling en de toekomst van de logistiek. Een en ander werd afgewisseld met korte filmpjes en een 360 graden virtuele tour.

Virtuele rondleiding

Aansluitend liet Sebastian Piest via Google Earth een virtuele rondleiding zien waarbij een aantal leden van Port of Twente en KNI werden bezocht. De mogelijkheid om met virtuele tours (ook in coronatijd) toch rondleidingen te verzorgen in het eigen bedrijf sloeg zeer aan. Na de live uitzending kwamen zo’n 60 deelnemers samen in ZOOM om het webinar af te sluiten met een gezamenlijk borrelmoment. Ze konden proosten met een hapje en een drankje uit de “Twentse Borrelbox” die vooraf bij elke deelnemer was thuisbezorgd. Al met al kijken we terug op een zeer geslaagd online event.

Kijk de livestream terug